Sommaren är äntligen här och många tar semester och åker även bort, även vi i styrelsen! ☑️
Vi har därför beslutat att göra tillfälliga ändringar av de befintliga rutinerna som finns för uthyrning av föreningslokalen under sommarperioden då många av oss i styrelsen inte kommer att ha möjlighet att t.ex. dubbelkolla städ. Detta medför ett större kollektivt ansvar vilket vi ser som positivt och nödvändigt även i långa loppet 🏃♀️
De nya rutinerna är enkla och lätta att komma ihåg. Bokning sker på samma sätt som tidigare.
📌 NYA RUTINER UNDER SOMMARPERIODEN JUNI – AUGUSTI:
- Den medlem som lånar lokalen har ett ansvar i att se till att lokalen är snyggt städad för nästkommande
- Nästkommande låntagare får rapportera till styrelsen i de fall lokalen inte är snyggt städad samt ta kort och skicka bilder till styrelsen@emaljeraren.se som bevis
- Styrelsen informerar tidigare låntagare (som inte städat ordentligt) ang. Inkommen rapport och tar ut en avgift (via HSB) som läggs till på hyresavin.
📌 Bokning av föreningslokalen sker på (nästan) samma sätt som tidigare:
- Skicka ett mail med förfrågan om vilket datum du önskar hyra lokalen
- Invänta bekräftelse på din bokning.
- Tillträde till lokalen ca 1-2 dagar innan. Information om nästa steg skickas i samband med tillträde. Mer information om hur du får tillträde till föreningslokalen skickas i ett mail vid bokning (eftersom vi bytt nyckelsystem nyligen).